اصول گیاه خواری در قالب ۱۲ نکته اساسی برای رژیم های گیاه خواری ب

اصول گیاه خواری

توضیحی کوتاه در مورد مقاله ی اصول گیاه خواری :

در این مقاله با ذکر ۱۲ نکته باید ها و نباید های و اصول گیاه خواری به عنوان یک رژیم لاغری پر طرفدار را برای شما تحلیل خواهیم کرد. به شما خواهیم گفت که استفاده از خشکبار در این رژیم به چه صورتی صحیح است. پاسخ سوالاتی همچون : ((  روز میوه را با میوه شروع کنیم یا سبزی؟ میوه ی شیرین خوب است یا ترش؟ عسل در این رژیم چه جایگاهی دارد؟ آیا از جوانه ها میشود استفاده کرد؟ و …)) را برایتان روشن خواهیم نمود. در پایان یک پیشنهاد خیلی خوب و تخصصی برای شما ارائه خواهیم داد تا مسیر درست را به آسانی تشخیص دهید. امیدواریم از این مقاله لذت ببرید و آن را به کار گیرید. ان شاءالله

با ما باشید با ۱۲ کلید اصول گیاه خواری صحیح :

۱. حداکثر طول رژیم بیشتر از ۴۰ روز متوالی نبوده باشد .

۲. گیاهان و میوه های مورد مصرف حتی الامکان خام مصرف شوند.

۳. در صورت نیاز به تداوم رژیم به بیشتر از ۴۰روز، هر از چندگاهی یک بار ( مثلا هفته ای یکبار) یک غذای متشکل ازگوشت یا لبنیات نیز مصرف شود.

۴. همزمان با مصرف میوه ها یا گیاهان انتخابی در زمان رژیم، می توانید از سوپ یا آش های مخصوص رژیمی هم استفاده کنید تا دچار ضعف نشوید.

 

اصول گیاه خواری
Principles of vegetarianism

۵. چرا عسل اصل گیاه خواری را زیر سوال نمیبرد؟

  • عسل با وجود منشأ حیوانی اش، هیچ منع مصرفی در افراد ندارد مگر اینکه شخص خیلی گرم مزاج بوده باشد.

۶. خوردن میوه ها یا سبزی های ترش برای افراد بلغمی مزاج مناسب نیستند.

۷. خوردن میوه های خیلی شیرین و سنگین مثل موز، انبه ، خربزه و آناناس نیز برای افراد صفراوی مزاج مضر هستند و حتی الامکان کمتر مصرف شوند.

بیشتر بدانید !  مزاجشناسی و درمان هر نوع بیماری با یک نسخه ی شگفت انگیز
۸. هنگام استفاده از میوه ها و سبزیجات مختلف، ترکیب مزاجی آنها را نیز در نظر بگیرید!
  • مثلا با هر قسمت از پرتقال کمی هم سیب یا میوه های گرم مزاج استفاده کنید.
  • زیرا اگر رژیم یک دست سرد باشد، خلط بلغم را و اگر یک دست گرم باشد خلط صفرا را تحریک و تشدید میکند. بنابراین بایستی یک سردی در مقابل یک گرمی انتخاب و مصرف شود. برخی از سبزی ها گرم هستند مثل تره و جعفری و برعکس برخی سرد هستند مثل اسفناج و کاهو لذا هنگام مصرف آنها بایستی به صورت ترکیبی از گرمی و سردی استفاده شود تا ضرری را متوجه شما نکنند.
بخوانید : (مقاله ای کامل در مورد مزاج بلغم و سایر مزاج ها )

 

اصول گیاه خواری
Principles of vegetarianism

۹. با گیاهان پر مغز و پر انرژی برای رژیم طولانی وقت خود را تلف نکنید!

  • گیاهان پر مغز و پر انرژی برای رژیم طولانی اصلا مناسب نیستند!
  • برخی از افراد به تصور این که این مقولات گیاهی هستند به قصد کشت در رژیم خود ازآنها استفاده میکنند. مثلا روزی ۲۰۰ عدد خرما یا ۲۰۰ عدد انجیر یا ۱۰۰۰ عدد کشمش می خورند. که این هم با روح رژیمی سازگار نیست و این افراد به اصطلاح پزشک معالج خود را دور میزنند. انتظار دارند که سالم هم و لاغرشوند و همه امراضشان نیز با هم از بین برود. توصیه میشود که این گونه افراد زحمت اضافی نکشند! اصلا وارد رژیم نشوند و همان زندگی عادی خود را ادامه دهند زیرا که لاجرم وقتشان زایل خواهد شد.

۱۰. صبح را با کدام میوه آغاز کنیم؟ از دیگر اصول گیاه خواری

  • ابتدا با میوه های شیرین مثل “سیب” ، “موز” یا “به” شروع کنید!
  • اگر غذای گیاهی خود را با شکم خالی شروع میکنید، ابتدا با میوه های شیرین شروع کرده و سپس ازمیوه های ترش استفاده کنید. چراکه معده خالی شما از میوه ها یا سبزیجات ترش یا تند آسیب می بیند اما با میوه های یا سبزیجات شیرین هماهنگی بیشتری دارند. مثلا شروع کردن یک روز کاری با پرتقال کار درستی نیست و ممکن است بیمار را دچار گاستریت یا ورم معده کند اما اگر همین بیمار ابتدا سیب را میل کند و سپس پرتقال بخورد مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.
بیشتر بدانید !  پوست و مو آیینه مزاج ها

۱۱. جایگاه جوانه ها در گیاه خواری

هنگام استفاده از رژیم گیاهخواری استفاده از جوانه های مختلف مثل جوانه گندم نیز بسیار مفید است و تامین کننده انرژی بدن آنان میباشد.

۱۲. دستور العمل استفاده از آجیل در رژیم گیاه خواری

  •  تعداد آجیل های پر مغز در طول شبانه روز در کنار رژیم گیاه خواری بایستی خیلی محدود بشود.
  • مثلا روزی یک عدد فندق + یک عدد گردو + یک عدد پسته + یک عدد بادام + یک عدد خرما ضرری ندارد اما اگر تعداد آنها زیاد شود معلوم نیست چه بلایی را بر سر اشخاص خواهد آورد.
اصول گیاه خواری
Principles of vegetarianism

پیشنهاد عالی در اصول گیاه خواری

  • استفاده روزانه یک وعده سوپ یا آش ساده
  • پیشنهاد ما برای موفقیت درمانی در رژیم های گیاه خواری، این است.چراکه ما ایرانیان عموما عادت به خوردن غذاهای نان دار، گوشت دار یا لبنی کرده ایم. و وقتی آنها را از غذاهای خودمان حذف می کنیم و فقط میوه میخوریم ممکن است که دچار عوارض و یا ضعف نفس بشویم و این موضوع ما را از ادامه گرفتن رژیم بازدارد. لذا بهتر است در این گونه موارد روزانه یک وعده از غذاهایمان سوپ رژیمی و دو وعده دیگر میوه یا سبزی و نظایر آنها باشد.
بخوانید : (مقاله ای کامل در مورد رژیم گیاه خواری )

 

لینک مطلب جهت انتشار : http://rahetandorosti.ir/principles-of-vegetarianism

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
سوالات خود را از طریق واتساپ با ما در میان بگذارید
👋 ارتباط با مشاور